Čemu još obrazovanje?Misli uz spis iz Nietzscheove ostavštine “O budućnosti naših obrazovnih ustanova”

Autor(i)

  • Vesna Stanković Pejnović Institut za političke studije, Beograd ##default.groups.name.author##
  • Damir Vesely Odjel za filozofiju, Sveučilište u Zadru ##default.groups.name.author##

##doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.5644/DIJALOG.2023.1-2.02

Ključne riječi:

Friedrich Nietzsche, filozofija, obrazovanje, obrazovna ustanova

Sažetak

U svojim predavanjima o budućnosti njemačkih obrazovnih ustanova 
Nietzsche prepoznaje trostruku nemogućnost: (i) nemogućnost filozofije, (ii) 
nemogućnost umjetnosti i (iii) nemogućnost istinske religije (tj. filologije). Ta 
nemogućnost proizlazi iz demokratskog ustrojstva institucija, koje se ne može 
pomiriti s njihovim aristokratskim porijeklom. Problem ipak pruža priliku 
povijesno-mislilačkom (a) pitanju o smislu obrazovanja, (b) pitanju o smislu 
naroda i (c) pitanju o smislu jezika.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-01-26

Broj časopisa

Rubrika

Članci